Hogyan ismerheti fel a profi klíma nagyker cégeket a többitől?

Amikor nem csak a reklám, hanem a tartalom is fontos.

A nagykereskedelmi szféra egy ideje egyre inkább összemosódik a kiskereskedelmivel. Egyrészt ennek van előnye (például a magánemberek számára is elérhető és igénybe vehető a szolgáltatásuk), ugyanakkor általános tendenciává vált az is, hogy az éles határ a kiskereskedelmet és a nagykereskedelmet megkülönböztető termék mennyiség és ár között erre inkább összemosódik. Nehéz olyan céget találni, aki valóban kizárólag nagykereskedelmi modellben dolgozik, és nem módosította valamilyen formában a működését egy könnyebben elérhető és szélesebb körben értékesíthető üzleti stratégiára. Ezzel párhuzamosan, mivel a feltételek lazultak, egyre könnyebben tudnak például klíma nagyker cégeket is indítani – a piac felhígulása szinte elkerülhetetlen ilyen helyzetben.

Kifejezetten a klíma nagyker piacon belül maradva, a megbízható és tapasztalt cégek kiszűrése a kezdő vagy a rövid távú bevételre hajtó (tisztességtelen módszerekkel dolgozó) cégektől viszonylag egyszerű. Nem az a titka, hogy a téma szakértőjének kell lennie a leendő vásárlónak, hiszen másképp ezek a kétes, vagy inkább rizikós klíma nagyker cégek életben sem tudnának maradni. A szakmai közönséget eleve nem tudják megtéveszteni, így nem is nekik szánják az anyagjaikat, hanem a magánemberekből álló vásárlói körüknek.

Nem ritka, hogy egy kifejezetten rossz minőségű és megbízhatatlan termék mögött erős marketing csapat áll, akiknek sikerül úgy pozicionálniuk a terméküket – legyen az ár, funkció vagy design indoklás, ami miatt mégis népszerű lesz. Amennyiben a cég mögött komoly szándék áll, a növekvő tőkéből elkezdik fejleszteni a terméket és akár egy hosszútávú, stabil cégmodell is születhet belőle. Azoknál a cégeknél, ahol ez a törekvés hiányzik, nem érdemes vásárlóként megfordulni. Ez az aranyszabály érvényes a klíma nagyker cégek esetében is.

Két fontos tényezőt nem szabad figyelmen kívül hagyni, ha Ön tudatos vásárló és fontos, hogy ne csak olcsóbban, hanem egy megbízható, visszatérő vásárlókat generáló cégtől vásároljon klíma készüléket. Azok a klíma nagyker portfóliók, ahol hiányoznak az alábbi információk garantáltan nem megfelelő szolgáltatást fognak nyújtani azoknak a vásárlóknak, akiknek fontos a minőség.

  • Referencia munkák hiánya, vagy éppen általános halmaza: Egy klíma nagyker közvetlenül nem feltétlenül kell, hogy foglalkoztasson szerelőket, akik a telepítést elvégzik, azonban biztosan jutnak vissza hozzá elégedett vásárlói vélemények, ha megfelelő a szolgáltatásuk. Ha semmilyen vásárlói vélemény, ajánlás, esetleg fotó, céges együttműködés nem található a bemutatkozásukban, ellenben bővelkedik meggyőzésen és alacsony árakon alapuló érveléseken, szinte biztos, hogy valóban ez az egyetlen erényük. Ha olcsó terméket szeretne, amire azonban garanciát nem vállalnak és nem is tud majd kihez fordulni, amikor elromlik – válassza azt a klíma nagyker céget.
  • Biztosan nem szokatlan, ha egy szakmabeli nem tud megbízható szerelőt ajánlani? Őszintén, kinek nem szalad fel a szemöldöke, ha egy jól marketingelt, Google-ben reklámozott klíma nagyker kapcsolattartója a leadott rendelés után azt mondja telefonban, hogy nem tud ajánlani kollégát, aki meg tudná oldani a telepítést. A felelősséget hárítja? Nem érdekli a vevője további sorsa? Próbálja minimálisra zárni a feléjük vezető szálakat? Valószínűleg mindhárom egyszerre. Ha maga a viszonteladó nem tudja megmondani, hogy egy legalább a tág környezetében kit érdemes felkeresnie a településén, biztosan nem őszinte (és valószínűleg tisztességtelen, vagy legalábbis megbízhatatlan) klíma nagyker cégbe futott bele.

Spórolja meg a tiszteletköröket, és már első alkalommal válasszon megbízható klíma nagyker céget, aki teljeskörű szolgáltatást tud nyújtani. Ne a rövidtávon előnyös ajánlatba fektessen bele, hanem a nyugalmába, ahol garancia, szerviz és teljes vevői ügyfélszolgálat segíti a jövőben is.